ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

موسسه فرهنگی قرآنی بشرای وحی

  • مقام معظم رهبری (مدظله العالی) :


    امروز شعار دنياى اسلام ، بايد بازگشت به قرآن و عمل به آن باشد .

  • سامانه ارسال پیام کوتاه قرآنیان


    واگذاری پنل پیامک و خط اختصاصی رایگان به قرآنیان

  • اهم فعالیت های مؤسسات قرآنی


    شرح کامل کلیه امور قرآنی مؤسسات قرآنی مردمی

آموزش قرائت قرآن‌کريم (سطح 5) طرح ارتقاء

 

چكيده طرح

اين طرح پس از تعيين و تصويب زمان اجراي آن و تهيه و تدارک ملزومات برگزاري دورة مزبور، به دارالقرآن‌الکريم اداره کل تبليغات اسلامي استان‌ ابلاغ شده و دارالقرآن‌الکريم استان نيز از قاريان برتر استان خويش، دعوت رسمي به عمل خواهد آورد تا ضمن اعلام آمادگي، در تاريخ مقرر و مکان مشخص ، جهت شرکت در اين دوره  در آن استان حضور يابند، پس از حضور مدعوين و پذيرش آنان با برگزاري آزمون‌هاي ورودي – تشخيصي و تعيين سطح و مراسم افتتاحيه - دوره آموزشي به صورت رسمي طي (7 روز) به اجرا در خواهد آمد و طي آن مخاطبان تحت آموزش‌ های ذیل قرار مي‌گيرند:

1- آشنايي با مباحث عملي و تئوري «صوت شناسي و آسيب‌شناسي آن».
2- آشنايي با مباحث مطروحه در زمينه لحن و نغمات (و (آسيب‌‌شناسي در مقوله لحن بياني و لحن مقامي و اصولاً کيفيت ارائه نغمات و...)
3- آشنايي با مباحث وقف و ابتدا (در CD تدريس شده توسط دکتر حميدرضا مستفيد که توسط اداره کل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن‌الکريم تهيه شده‌است).
4- آشنايي با مباحث ترجمه و مفاهيم قرآن «مجلّدات 1 تا 3» کتاب آشنايي با ترجمه و مفاهيم قرآن‌کريم تأليف آقايان: ابوالفضل علّامي، سيد هادي محدث و حجت‌الاسلام حميد صفار هرندي که طي يک ماه قبل از برگزاري دوره به ايشان ارائه خواهد شد تا آنها را فراگيرند و در زمينه آموزش مباحث وقف و ابتدا به صورت تئوري و عملي با مشکل چنداني مواجه نشوند و پس از برگزاري آزمونهاي پاياني از بهترين‌هاي دوره، با  اهداء جوائز تقدير خواهد شد.

چند نکته:
* پيشنهاد مي‌شود که قاريان مشمول اين طرح پس از برگزاري دوره تحت نظر آموزش بوده و دوره بمدت يک سال طي دو مرحله به صورت هر 6 ماه يکبار تحت نظر استادان دوره مورد بازآموزي قرار گيرند تا از ميزان پيشرفت صورت گرفته مطلع گردند.
* طريقه ديگر ارسالCD‌ها و نوارها قاريان مشمول طرح به دارالقرآن‌الکريم استان ذيربط و ارسال نوارها براي استادان و اعلام‌نظر آنان به روي نوارها و اعلام نقاط قوت و ضعف تلاوت ايشان و ارسال نظرات (فني و تخصصي به نشاني آنان مي‌باشد). (بطوري که يک طرف نوار را خود آنها تلاوت کرده و طرف ديگر خالي باشد تا استاد توضيحات خود را روي آن ضبط کرده و براي آنان ارسال نمايد.)
* لازم به ذکر است که CD هاي آموزشي يکماه قبل از شروع دوره در اختيار قاريان مشمول طرح قرار مي‌گيرد.

 

مشخصات کلي طرح

  1. عنوان طرح : برگزاري دوره تخصصي آموزش قرائت قرآن‌کريم (سطح«5»).
  2. مدت اجراء: يک هفته براي آموزشهاي حضوري (به صورت شبانه‌روزي) و يکسال براي آموزش‌هاي مکاتبه‌اي و غير حضوري.
  3. مقطع زماني: در طول سال (طي 32 جلسه آموزش حضوري).
  4. پيش نياز: کسب نمره حد نصاب در آزمون‌هاي کتبي و شفاهي.
  5. گستره طرح: قاريان برتر استانهاي‌ کشور.
  6. مجري طرح: دارالقرآن‌الکريم اداره کل تبليغات اسلامي  استان.
  7. محتواي آموزشي: شامل آموزشهاي «حضوري به همراه بيان مسائل تئوري و کار عملي» و پيگيري‌هاي دوره‌اي و فصلي استادان به منظور پيگيري مستمر مباحث آموزش داده شده.
  8. گروه هدف (مخاطبان): «30» نفر از قاريان برجستة استان (برادر و خواهر) – به مرکزيت يک استان بعنوان ميزبان .
  9. ارزش آموزشي: : 128 ساعت (شامل 64 ساعت آموزش حضوري و 64 ساعت آموزش غير حضوري).

 


اهداف کلي

- ايجاد زمينه و انگيزه در قاريان استاني جهت استمرار و تداوم دانش‌اندوزي در علوم قرآني و مهارت‌هاي تلاوت قرآن‌کريم به صورت عملي و تئوري و ارتقاء سطح کيفي آموزه‌هاي قرآني (در زمينه فنون تلاوت).
- ارائه راهکار و روش هماهنگ در ارائه آموزش‌هاي تخصصي قرائت قرآن‌کريم در سطح کشور.
- آشنايي بيشتر نخبگان استان‌ها با يکديگر.

 

اهداف رفتاري:

انتظار مي‌رود با طي اين دوره‌ تمامي دانش‌آموختگان:
1- ازنظر عملي سطح معلومات تخصصي و عملي آنها در زمينه قرائت قرآن‌کريم پيش از پيش ارتقاء يافته و ايشان به عنوان عوامل تأثيرگذار در پيشبرد امور قرآني استان‌ها، ايفاي نقش نمايند.
2- با اصول و مباني آداب تلاوت کلام‌الله مجيد بيشتر آشنا شده و در رونق جلسات قرآني شهرستان‌ها و استان‌ها،نقش مؤثري داشته باشند.
3- با روش‌هاي نوين، علمي و تخصصي در امر تلاوت قرآن‌کريم آشنا شوند.
4- در مسابقاتي که در سطح کشور برگزار مي‌شود قرائت قرآن قابل قبولي را ارائه نموده و سطح رقابت در مسابقات استانها نيز ارتقاء يابد.

 

 .:: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در دوره های مذکور می توانند با شماره تلفن 09121407200 تماس حاصل نمایند ::.

 

 

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما بزرگواران در بهبود خدمات رسانی مؤسسه فرهنگی قرآنی بشرای وحی نقش مؤثری ایفا می کند و با عنایت به حدیث شریف نبوی که « مؤمن آیینه مؤمن است » ، شما نیـز آیینه ما باشید و با یادآوری نقاط قوت و ضعف وبسایت ، ما را از این فیض الهی محروم نفرمایید .


.: تنها کاربران سایت می توانند نظرات خود را ارسال نمایند (عضویت در وبسایت بشرای وحی رایگان می باشد) :.

« جهت ورود و یا عضویت در سایت اینجا کلیک فرمایید »

آمار بازدیدکنندگان از سایت

بازدید امروز
بازدید دیروز
بازدید ماه جاری
بازدید ماه گذشته
بازدید کل
267
482
12852
16618
3655048

پیش بینی امروز
504


آی پی شما: 18.118.184.237

درباره ما

هدف مؤسسه : انشاء الله به فضل و عنايت خداوند در صدديم که يکي از مُرّوجان جدّي قرآن در جهان باشيم و پيام نوراني خداوند را به عرصه رفتار قرآني در جامعه بيابيم .
تاريخچه : فعاليت هاي قرآني اين مؤسسه در يکي از منازل محله دارآباد شميران از سال 1379 به طريق سنّتي آغاز شد که با موافقت مادر بزرگوار یکی از شهدا و در منزل ايشان ادامه يافت ...

 

ادامه مطلب

راه های ارتباطی

روش های ارتباط با مؤسسه :

 

تلفن همراه : 00 72 140 0902
سامانه پیامک : 005 249 5000
صندوق پستی : 6511 - 19395

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

feed-image